יהלומי מעבדה

אז מה הם בעצם יהלומי מעבדה ?

יהלום מעבדה הוא בעצם יהלום לכל דבר, מבחינת התכונות הפיזיות, אופטיות וכימיות. ומבחינת והנראות שלו הוא זהה לחלוטין ליהלום טבעי.
אפילו גמולוג מוסמך לא יצליח להבדיל בין יהלום טבעי ליהלום מעבדה ללא ציוד מתאים.

אז מה ההבדל ?

יהלום טבעי - נוצר במשך שנים בבטן האדמה יהלום מעבדה - נוצר במעבדה על ידי בני אדם בתקופה קצרה יותר .

כיצד מדרגים יהלומי מעבדה ?

דירוג יהלומי מעבדה והיחס אליהם מתבצע באותה צורה בדיוק כמו אל יהלומים טבעיים - לפי צבע, נקיון, חיתוך ומשקל.

איך ניתן להבדיל בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי ?

גם גמולוג מיומן ביותר לעתים לא יצליח להבדיל בין השניים ללא ציוד מתאים (מכשור מתקדם) לכן ניתן לקבוע בוודאות בבדיקה במעבדה גמולוגית בלבד.

אז במה כדאי לי לבחור ?

הפקטור העיקרי המבדיל בין השניים הוא המחיר הנמוך יותר משמעותית ליהלומי מעבדה שיכול להגיע להבדלים של עשרות אחוזים פחות לעומת יהלום טבעי.

ולכן אם לדוגמה יש לנו מגבלת תקציב ונרצה לבחור ביהלום גדול יותר ובנתונים גבוהים יותר , יהלום מעבדה יספק לנו את הפתרון המושלם. ולעתים אפילו נוכל לרכוש יהלום איכותי יותר מבחינת הצבע / נקיון שלו.

הפקטור השני שבדרך כלל משפיע על הבחירה ביהלום המעבדה על פני יהלום טבעי הוא מוסרי / אקולוגי מהסיבה שתעשיית היהלומים הטבעיים לעתים גורמת לפגיעה אקולוגית עקב הכרייה והחפירות העמוקות מאוד באדמה הטבעית ולסכסוכים.

עם זאת לפי החוק לא ניתן להשתמש בארץ ב"יהלומי דמים" הנכרו באיזורי מלחמה / בתהליכים המפירים זכויות אדם.

 במה לבחור אם מדובר בהשקעה ?

אם רציתם לקנות יהלום בתור השקעה על מנת שישמור ואף יעלה את ערכו לרוב ימליצו לכם לרכוש יהלום טבעי שהוא נדיר יותר לדוגמה - מאוד נקי / צבע מיוחד / גדול במיוחד.
אין תשובה חד משמעית כיוון שאנו לא יודעים מה יהיו המחירים של יהלומי מעבדה וטבעיים בעתיד אך ניסיון העבר מלמד אותנו שיהלומים טבעיים תמיד שמרו על ערכם.